How Much You Need To Expect You'll Pay For A Good بیماری آبله مرغان یا زونا

Wiki Article

Borderline character dysfunction, where you have got quickly emotional swings in which you can worship anyone one minute and hate them another, also can result in paranoid feelings as well as scientific paranoia in a lot of people.

اگر افراد در گذشته مبتلا به زونا شده باشند، باز هم می‌توانند به این بیماری مبتلا شوند. این ویروس می‌تواند سال‌ها در خواب بماند و سپس به عنوان زونا دوباره فعال شود. فردی که قبلا مبتلا به آبله‌مرغان نشده است، می‌تواند از طریق قرار گرفتن در معرض کسی که مبتلا به آبله‌مرغان است، به آن مبتلا شود.

استفاده‌ی به‌موقع و صحیح از داروهای ضدویروس تجویز شده توسط پزشک به درمان قطعی بیماری زونا کمک می‌کند و خطر عوارض را کاهش می‌دهد.

در صورت تماس با افراد مستعد، باید بثورات پوشانده شود تا خطر انتقال آن کاهش یابد.

این داروها عبارتند از: آسیکلوویر، فامسیکلوویر و والاسیکلوویر.

فقط تماس مستقیم با مایع داخل تاول‌ها می‌تواند ویروس را گسترش دهد. بنابراین، پوشاندن تاول‌ها خطر سرایت بیماری را کاهش می‌دهد.

مهم است فردی که دچار زونا است، از تماس با این افراد اجتناب کند:

چنین توهماتی به عنوان جنون جنسی نیز شناخته می‌شوند. توهمات معمول پارانویید شامل این باور است که شخص خود را مبتلا به بیماریی تخیلی یا آلودگی انگلی می‌داند، یا اینکه باور دارد مأموریتی ویژه داشته یا اینکه برگزیده خداوند است، یا اینکه اعمال وی توسط نیرویی خارجی کنترل می‌شود.

درمان به موقع با داروهای ضد ویروسی در هنگام شیوع زونا، ممکن است به کاهش میزان بروز نورالژی بعد از هورمون کمک کند.

صفحه‌هایی برای ویرایشگرانی که از سامانه خارج شدند بیشتر بدانید مشارکت‌ها

آیا صرف داشتن دشمنان زیاد، برای ابتلا به پارانویا کفایت کند؟ این مبحث، موجب بروز مباحث فلسفی فراوانی گشته که به این لطیفه نیز منجر شده‌است: «اینکه تو پارانویا داری دلیل نمی‌شود که کسی آن بیرون نخواهد تو را بکشد.»

دریافت واکسن واریسلا بیماری زونا واگیردار است؟ در دوران کودکی می‌تواند از ابتلا به آبله مرغان و بیماری زونا پیشگیری کند.

کربوهیدرات‌های پیچیده حاوی فیبر بیشتری هستند و ارزش غذایی بالاتری دارند.

بسیاری از حکام مستبد، به پارانویا مبتلا بوده‌اند. برای مثال استالین نمونه بارزی از شخص پارانویا بوده‌است. با اینکه استالین دائماً دچار توهم توطئه علیه خودش بود، این مورد می‌تواند سؤال خوبی را به وجود بیاورد. استالین، در واقع دشمنان زیاد داشت اما در عین حال دچار توهم توطئه هم بود و فکر می‌کرد اطرافیانش دائماً مشغول دسیسه چینی علیه او هستند.

Report this wiki page